Etiketter

lördag 19 juli 2014

Hard Work!!!!¨

http://www.aftonbladet.se/debatt/debattamnen/samhalle/article12457693.ab

Joddu vilket rabalder det blev av denna artikeln som säger att ungdomar är lata.

Jag ska berätta en berättelse.

I Umeå är arbetslösheten stor.

Min dotter for till Frankriket och jobbade som aurpair efter avslutad utbildning med ej fullständiga betyg och så kom hon hem. Vi sa, du får inget jobb för vi levde i lögnen.

I två månader gick hon upp kl 5 varje morgon. Hon var den första, varje morgon att söka ALLA jobb som fanns på olika saiter och arbetsförmedlingen. Så kom interjuverna Snygg kom hon, bortplockade piercingar, snyggt sminkad och ordentligt klädd, nyduschad och med glatt humör. Inom en månad hade hon fått TRE 3 jobb. Ett som förskolelärare och två som säljare och jo, ett fjärde med, som medarbetare på Disneyland Paris. Det tog hon.

Förskolelärare??trodde det krävde utbildning ja, säljare, enkelt men nej, det beror på

Andemeningen är att det gick hur många som helst i denna stad som sa att det inte fanns jobb, ALLS.

Men, det fanns det, frågan är vad är du villig att offra?
Dina sena morgnar, ditt häng din punkfrissa, dina piercingar, dina urringningar?


Sälj in dig själv, det är inte svårt.

Kan en tjej som min Frida fixa sina jobb kan du, om du vill..



Nej en artikel helt i min smak denna You go Linda Skugge!!!!!


Min Frida!! ( fd Paprikaplockare i Frankrike)

Inga kommentarer: