Etiketter

fredag 23 november 2012

Mamma, vad betyder Nyanserad?

Och då förväntar sig mina barn att jag ska kunna ge ett uttömmande svar, jag som är så bra på ord och så.
Njaekanske inte..
Märkte vid en närmare eftersökning att Nyanserad kan betyda en härrans massa saker, beroende på vilken område som behandlas.
Jag personligen tycker att det ordet är komplett onödigt.
Bättre skriva då vad som är så himla bra med det som skrivits/avhandlats/skapats.
Just nu verkar dessutom Nyanserad vara ett poppulärt utrycj för det återfinns precis överallt och som sagt är helt utan verkning om man inte skriver precis vad det är som är nyanserat och hur.
Att skriva att en text är nyanserad kan ju innebära så mycket.

Nej ut me stororden å in med småorden som faktiskt kan förstås av gemene man, tycker jag och
Enligt mina barn är jag ju barra bäst på ord.
Så det så.


Ha en lövlig Fredagskväll och helg


leka leva

Tidigt vaknar tonen i livet,
Rister som en snålblåst och kortar andetagen

Otämjd sliter den i tröttkroppen.

Det är tur det, av mig själv skulle jag aldrig

Livsvada.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Mamma hon kan hon, så det sjunger om det!

Ha en underbar helg!

Yrre sa...

Haha tack fina du, ha en finer helg!!