Etiketter

fredag 30 november 2012

Så tossit!

Ja, vad äre annars vi håller på med?

Vi pyntar å fejar och myspyständer ljus ( dricker glögg, äter pepparkakor med ädelost )och tar kort på våra julpyntiga hörnor
vi julbakar å julfejar å julpyntar allt vad vi kan å
sen tänder vi en massa massa ljus och sätter oss i fotöljen och tänker att
Gud så julit å mysit ( å det äre, verkligen)
Men varför?

Ja, jag har inge svar på gåtan , ja är som alla andra.
Men man kan ju undra.

Ja, i veckan hare vart lite å ingen sömn av olika anledningar men dottern kommer förmodligen nästa vecka å det ska bli så skönt att få kraaaaaaama henne besinningslöst!
Å veckan efter det kommer andra, ja, vad kan jag säga?
Livet är rysligt planerande just nu mitt i all ombyggnad och julpyntande (pust)
Dessutom har Luddis öronstyngen om nätterna.

I mornn ska vi tända graden i Överboda och skapa lite Julstämning allá Umeå med egna ljuslyktor, sjunga lite Julsånger,dricka glögg å äta pepparkakor. Samt öppna första luckan i Luddens tre julkalendrar, jojo.

En egensnickrad av mormorn, en choklad (billig) å en spiderman kalender, gud om jag finge va unge igen.
Jag ska i allafall sitta klistrad vid tv kalendern i morrnbitti.

Ha en underbar första advent ni alla, Puss!

Något litet från arkivet, varsågoda.


Gott Nytt och allt det där.



Och jag sträckte mig mot himlar
och jag böjde mig för livets

enkelhet

alla flyende dagar
och allt som blev min

verklighet.


Reste inga murar
världen syns bäst över öppen mark
det så jag ser den
med orden på mitt ark.

Inga kommentarer: