Etiketter

torsdag 1 november 2012

Jodå, lite mörkergång vart det allt men

inte vart han rädd lillungen, han är modigare än va man tror!
Fast det är klart, efter ett par timmar på Leos Lekland vågar man väl det mesta. Själv blev jag ihjälskrämd nästan av ett fotomontage min dotter Frida gjorde innan hon snällt medelade mig att hon gjort det själv och att det inte alls va något att yvas övet, kolla här! (aansiktet i bakgrunden) Haha, fyndigt, ellerhur!

Shälv har jag jämarns ont i ryggen och kommer inte att kunna yoga alls..Antar att knäböjande framför avloppsstopp under köks skåpen och lite kryp (och jo, det var väldigt lite) på Leos inte alls är något fru Wikström ska syssla med.

Promenad står dock på shemat för det är ju bra att röra på sig, har jag hört..
Ordstiltje i huvet så jag tar nån gammal skåpmat, kram på er!


Creme de la creme

Jag har ett hjärta, som så oftast färdas i natt
som har ljus men skuggas av svart
mina ögon är bländade av känslor som går
men ni ska veta att jag gör det jag förmår

genom åren är det mycket jag glömt
men annat som jag har gömt
jag är bara en människa som andra
med er ska jag ständigt vandra

jag har fingertoppar som känsligt rör
men finner mig ofta utanför
jag vet allt som oftast inte vilka vägar som ni går
men jag vet var jag står

Här och ingen annanstans jag är en vaksam gammal stol
mina knoppar slår inte ut bara vid sol
jag dansar som brädor i långsamt förfall
och med det är sagan all

Vad är en moder, vad är en sång
vad är text om er
ni är årstider som kommer gång på gång
ni orsaken till att jag ler

Inga kommentarer: