Etiketter

måndag 12 november 2012

Ojsan ojsan

halva hallen försvann viss i rivnings/ändrings ivern men se det gjorde alls ingenting för fram
kom en underbar timmervägg, glänsande å vacker, tur va!
Sedan inser jag att jag måste ha nåt problem som nu för tredje året i rad hittar på någonting som bara förvandlar julstressen ett snäpp upp på skalan av vansinnighet..
Först vare valpar, 11 bestar som rev hallen i stycken och slumpades bort den 26 dec...Förra året vare badrummet som blev ett badrum och nu i år hallen, jaja så kan det bli.

Idag har jag rensat kollosalt mycket skor eller..det kanske inte är så många men det är förvaringen som brister totalt å de är ju inga små nätta 36 man ska radza upp utan tjocka kängor med långa skaft i st 43..tar lite plats det lixom...
Men, nu vare gjort, sommarskor bort och vinterskor frma och en desperat längtan om att mån den 19 ska komma snabbt så att jag kan köpa plywodd å bygga en garderob i ytterhallen där gigantiska tänkjackor, skoteroveraller å skor ska få plats så att faktiskt gäster ska kunna komma in utan att slå i hjäl sig..

Ja sen har jag tvättat med men det gör man ju varje da så det räknas inte..

Nej ha en braig dag, här är ett kort på framtagna väggen där öppningen ju ska listas å trösklas men ändå, fint va! Å vicket vackert planktak sen, samma som köket *myser*

Inga kommentarer: