Etiketter

måndag 30 maj 2011

Ny vecka!

Ja, de har ju vaknat nu de små Huggorms liven och solar sig bäst de kan mellan gråtunga moln och regnskurar.

Helgen blev fin med både kaffe på sängen och konsär med Likören i Nordmalings kyrka!

Själv är jag lite däst och trött. Började morgonen med att bli lite intervjuad av Icakuriren, det ska bli spännande att läsa.

Jösses så dötristjag skriver idag ser jag! Nåja, kopierar in nåt litet från skrivsidan tror jag,och bilden på ormen om jag lyckas med det, ha det!

Denna skrevs för nästan exakt 2 år sedan!

Grus av vackra stenar.

Du sa att man borde
rengöra sin
själ från gammal lump
När du skyndsamt hastade iväg
emellan högarna av flaskor
och skräp

Och jag

hann aldrig svara utan
vävde in tanken
på din stig att
själen kan vara bra
vacker ändå

även om man är trasig utanpå.

Huggormen den söta i solen!

Inga kommentarer: