Etiketter

söndag 18 augusti 2013

Vad spelar det för roll om man visslar falskt

huvudsaken att man visslar tänker jag...

Hua så mycket som har hänt sedan sist, har haft huvud och händer fulla!
Jodå fötterna vandrar till sig som smått, Fridan har kommit och åkt  (snyft)och mamsen är fortfarande på sjukhus ( på bättringsvägen tjoho!).

Det ska rymmas mycket inuti då. Emme är på landet och mår bra (plockar äppelträd), sonen har kanske jobb, en har fått en flickvän ( Martinafina).

Och jag då, ja, livet letar sig upp om morgonen, tänder lampan i hjärnkontoret, får bena att bära kaffekoppen och munnen, tja den visslar. Då¨mina vänner, då vet man att man lever.

Några kort kanske?


Ja. lite ungar vart det somriga och fina!

Saften puttrar i sin Maja på spisen och jag, jag ska gå barfot idag och låta det fortfarande gröna höstliga gräset leta sig in mellan tårna, kram!!

Ås

som ett fall tar sig
droppar ner
utan orsaks skull

bara för att ljuset
har sin prisma

där
som detta dolda
lagrar

Famna mig

bryt öppet

det vill byggas vägar,
inuti.


Inga kommentarer: