Etiketter

fredag 30 augusti 2013

Läxa!!!



Jodu så att i dag om morgonen fick jag skäll. Hade jag missat min Läxa?? Nix
jag påminde om andras! Samstämmigt vrål från två gossar i gymnasieåldern förtydligade att det orden hatar dom! Och att jag minsann skulle få igen om jag använde det igen.

Va gör en arm mamma då månntro? trots smärre sågspånsförlust är jag  ju inte alldeles utan fantasi och på tal om fantasy så hade ju Hemione en härlig förkortning, F.I.S.A Ja, det hade ju förstås med små husalfer att göra men man kan väl få låna det lite eller hur?

Fördjupande Individuella Studier Annorstädes (ja int på skolan utan hemma)
F.I.S.A.

Ska genast när de små liven kommer hem fråga om de fått Fisa idag haha!
(hämd hehehe)

Martinan kommer i dag och ska vara med oss sommarens sista grillning, själv ska jag städa, vilket jag skulle gjort i går men jag fastnade med vackra dukar som tvättats och var tvungna att manglas å sen strök jag av bara farten.

Önskar en en braig dag att kunna stoppa i bakfickan och ta fram andra inte så braiga dagar, det är ju därför vi har dem, fickorna..Saker och ting förändras ju som bekant, alltefter hur man ser på dem.

Kram!


DiadeM



Min hud rynkar sig
så fina rutnät över
glänser och glittrar vartän jag vänder.
Så smyckas även jag i tid
inför den jublande färden.

Inga kommentarer: