Etiketter

måndag 2 september 2013

Shabby chic



Jopp det är jag det! Äkta shabbymöbler (det vill säga  ful svart fuskskinnhörnsoffa köp på loppis) tex eller för att inte tala om mig själv och min pyjamas som kommer från gamla svärmor och är nött upp med hål både här och där. Själv har jag väl på någe vis atikat till mig ruffat till håret å fötterna å huvet å hjärtat tja, kort sagt Shabby Chic!

Inte för att jag klagar  det är bar i bland när man läser en såndärn blog som Hanna Graf har som man ser det.
Tänk att få gå på sådana fester (inte för att jag skulle klara av det men tänk! ) Klä sig så där snyggt, ha det så hippt. Nu vet ju jag att hon har sitt tunga bagage att bära på, allt är ju inte yta  men som gammal utnött hönsmamma i sitt sletna hus på landet drömmer man ibland efter lite mera flärd!

I dag börjar ju som bekant jakten och jag tror att det är något djupt inrotat i själen för man vaknar tidigt än fast man inte ska ut och genast börjar man lyssna inåt skogen än fast jag vet att ingen jagar
 och tillslut när man inser sin miss her man på Radion för att i allafall kanske få höra några välmatade, kryddade och spännande jakthistorier!

Nåväl. mitt lystmäte bör jag få till helgen då det är dags för oss och det är bara att hoppas på att lingonplockarna från annorstädes ska ha plockat färdigt eller ev skrämts bort.

Lugn och ro dag idag alltså, ska väl tvätta lite å sånt därnt som kärringar som går hemma gör, ta en promenad och ha det så bra jag kan med mina onda fötter. kram på er alla!




vilad stå äng



Jag vet hur höstar flyter
som ovala löv ovanpå
jag är sällan under men mer ovanpå

mina ord har små små vingar
de har parasoll som förs av vind
jag har blott det lena, som ett under mot min kind

hur livet kan vara svävande hur det kan höja
sig högre än allt
hur den kan slamra rakt ner
mot hårt och fuktig asfalt

Jag vet att höstar har sin gång
och att strå stå vattensjuk

det är därför jag dansar här för mig själv

aftonmjuk.

Inga kommentarer: