Etiketter

måndag 16 september 2013

Ny vecka igen dårå


dom kommer ju lite så där efter varandra horte man vill eller int. Nåja, ska häva tröttontkroppen och skitfötterna ut till hönsen innan de utlovade regndropparna förstör min för dagen noggrant utvalda vardagsstass.

Ska försöka städa och ta det lugnt, för det behövs. Skippar dammsugarens högljudda klagande och tar till moppen med god musik istället. två flugor med en smällare ?

Älgen dödde då alldeles stor och lagom till för då kan vi grannar äta surströmming och pärerna slipper slitas upp av jakttrötta kroppar.

Lite vävmöte på tisdag medels vävning i veckan å kanske en tid hos nya sjukgymnasten är vad som väntar denna vecka förutom styckning på Onsdagen.

Önskar er allt gott as always (svänger mig med utlandsord hehe)

Puss & kram!




Rimfrost.




Jag vet inte hur vatten fryser
ja, rent teoretiskt har jag väl förstått
men jag förstår inte hur solen om vintern
kommer åt att färga det blått.

Och hur jorden i sin tysta dvala
under massorna av snö
spirar gror och grönskar
den vägrar helt att dö

Då måste vara så att själar finns
när vinter stjärnan glimmar
och allt blir mörkt och kallt
finns ett ljus som värmer
och det finns överallt.

En skärva is mot ljuset
bryter färger mot min hud
jag kallar detta något Moder Jord
du kallar det kanske Gud

Men hur det än må vara
hur vi än må leva eller dö
jag vill då vara en stilla vatten
nerbäddad under snö

Inga kommentarer: