Etiketter

fredag 27 september 2013

Gnyyyyyyyyy!


Jodå, det är så synd om vovven, och gnisslar och har sig innan hon med en tung suck lägger sig på sin kudde. Stackars Nezzie men jag antar hon kommer över det :D

Själv har vi hemmafolk ( jag och Ludden) vart till grisarna som fick kokta morötter och det va mumsigt tyckte dom och även hönsen. Lite ved bars in till morgonbrasan ( jag vet, skäms mig men jag glömde säga till killarna! ) och sen så åkte hantlarna fram Emmes 2 kg saker så nu har jag tränat överkroppen och gjort situps på soffan, vem behöver ett gym??
Jo jag! eller inte men jag ska till mamsen och cykla i morgon då får jag se hur mycket dessa fötter kostat mig i flås.

Jo, har ni tänkt på en sak, att regn är ganska mysigt! För när man lyckats riva över sig en halv hink morotsvatten, då blir man ju blötare än blöt och då är det rätt mysigt att det det regnar ute för då gör det ju ingenting och eftersom mamsen sovit slapp Ludden se en sur mamma. Om man är pigg kan regn göra en glad och sedan när man satt sig ner i torra kläder med en kopp cocos kaffe ja, då kan livet kännas rätt okej, än fast det faller kallt regn ute.

Bara för det ska vi göra en brasa i grillen i utehuset sedan och Ludden ska få grilla korv, dricka varm choklad och mumsa på Marshmallows.

Det är vad jag tycker är en helt okej regnvädersdag!

Epic
Hållen i en hand, brunt blött. Endast svagt skiftande av bortglömd färg längst ådrorna, vilande, döende.
Struken med ett kallt finger, ihågkommen
Med en handrörelse så dalar den lite vingligt i vinden för
att helt och hållet försvinna, begravd bland alla andra på marken.

Jag önskar du fått lite sol,

att du fått brinna, spraka och förundra men, 
livet är inte alltid så.

Ibland är det blött, kallt och förtvivlat. Sparsmakat.

Jag får vara min egen sol.
Min egen resa och jag

får vända vindarna ryggen och regnen, låta min själ
spraka som ett
Norrsken den kallaste av dagar.

Sedan kommer det varma till mig och jag ska
brista, gro och blomma igen

innan mitt går till vila.


Inga kommentarer: