Etiketter

fredag 20 september 2013

Översvämning!




Då får man ta ett sådant om man råkar bo i de nedre delarna av denna underbara landsdel! Här har det regnat i natt men inte värre blött att det duger med gummistövlar.
Denna visa bild har tagits av min son någon gång i somras, om han gjort den själv förtäljer inte sagan men fin var den.

Trött blev gårdagen men jag fick gjort nästan allt jag skulle förutom städningen som skulle ske efter maten som blev ursen så ingen orkade ta sig för något sådant. Jaja, jag och Ludden får väl hjälpas åt att torrmoppa golvet så det blir tillräckligt fint, Tack för det ordet Underbara Clara jag svänger mig med det så ofta jag kan.

Tillräckligt ja, jo som sagt jag har ju petat in tre rader på Lotto för hela 28 kronor som jag ska se på Lördag då det är Körslaget. Jag blir ju alltid smått störd när Lottot avbryter mitt i allt å då tänkte jag att då kan jag ju lika gärna vara med så man slipper zappa för att slippa titta på eländet vilket allt som oftast slutar med att man hittar någe intressant och missar halva programmet.

Nej, jag behöver inte vinna drömchansen, eller ens en miljon. Tillräckligt vore en 28 kroner så att jag kan göra om samma sak nästa vecka.

I morrn govänner kommer grannarna hit å ska äta surströmming och en del annat, knytkalas blir det, det är väl bara att hoppas att folket gått hem innan körslaget haha nej, skojja bara. Kom på det prexis nu så jag hade ju inte behövt spela då jag förmodligen har så trevligt att jag inte glor på Tv.

Så kan det gå till när man kommer på sig själv och sin vansinnigt strukturerade hjärna (not) att göra små tabbar.
Antar att jag kan checka min förhoppningsfullt 28 kroner stora vinst på nätet dårå.

Ha en underbar helg nu ni alla, får se om det blir att plita ner några rader eller inte. Hej hej!


Inga kommentarer: