Etiketter

fredag 13 september 2013

Helvetesdag!



Eller??

Nåja Fredagen gled in som resten av dagarna denna vecka..eller ja, lite ondare kanske

Ryggen värkte, höfterna, fötterna och jag grinigare grinigast. Gubbs ringde och bad att jag skulle komma till vägen med nycklar och börs som son glömt och tanten rände i väg i morgonrock och pyjamas smått svärande (eller stort) Herrarna fick sig en rundlig utskällning
(ja jag vet ånger ånger ånger) innan jag flängde hem igen i den gamla usletna volvon, den var nog snyggare än jag. 

Väl hemma efter den stora koppen kaffe rann missmodet av och skammen över att förstört deras dag gjorde sig påmind. Vad har jag att gnälla på? alla mår bra, livet mår bra förutom några små missöden.

Rätat på ryggen har jag nu och skiter helt högakningsfullt i att det skulle vara någon otursdag
Tänker ringa till bobba och säga att jag älskar honom (ja, till gubben med) Och sen tänker jag se mig själv i spegeln och säga till mig själv att du ska vara bra glad att du kan göra det ( se sig i spegeln) och sen ska jag fortsätta att småfnittra åt mig själv, hur jag måste sett ut i morse.

Ha en bra dag, det ska jag ha!!!


GenoM




Jag vill dig dag
som den andats en sista suck
som om den vadat det sista av älven
runnit det sista av skyar
 jo

jag vill dig dag
räckt av mina händer

sjungen av min röst

där som dagar går och målar sitt
jag ser allt det blommande gå till höst

Inga kommentarer: