Etiketter

lördag 21 september 2013

Jo det svider i bena!



Nu behöver man ju inte känna sig dum längre för att man klagar över ontfötterna när man har en spricka i fotknölen och något förmodat annat i smalbenet "jagvetintvrehet" och sjukgymnasten klämde. Hårt.

Jag vet inte hur jag ska locka grabsen eller vilka medel jag ska ta till för att dom ska se det braiga med att pilla upp potatis hela dagen men jag antar väl att jag kommer på något.

Skulle egentligen vara vid stora stenen idag men det ställde jag in. Det får räcka med att skura dasset och göra lite sallad å sånt till ikväll då grannskapet kommer.

Sura strömmingar, tunnbröd sallad och marinerat Gåsbröst är ju inte helt fel förtäring denna dag då solen faktiskt beslöt sig för att visa sig igen efter det evinnerliga regnandet.

Grisarna mår bra med efter de räddats från sin lerbassäng av min fina pappa. nog för att man blir vacker och får len hy av lera men någon måtta får det ju vara kan jag tänka.

Skördemånen lös inatt, det är ju höstagsjämning så nu är det officiellt höst, så att ni vet och nej
jag är inte ledsen för det.

Hör väl av mig i morgon för att förtälja hur kvällen avlöpte, ha det gott nu alla!


Inga kommentarer: