Etiketter

fredag 6 september 2013

Ibland tassar dagen in tidigt



Och bena tänker att det är nog bäst att stiga upp men huvet hänger inte riktigt med, Försöker lamt protestera men då sätter klimakterievärmen på full speed så täcket slängs av och sedan får man ge med sig och stiga upp, så kan det va.

Igår satt tanten ut och spana på vilt och fick vara med om ett spännande drev som, iof, togs av grannlagets drever men va tusan, kanske skulle jag få se en hare eller något annat men tji fick jag. Inge annat djur heller förutom hunden som var glad att jag kom hem. Här ska inte flörtas med andra jyckar i skogen.

Inget blev det och inte i går heller då jag lyckades men konstsycket att slumra till en stund i värmen och tystnaden haha!

Idag ska jag och Ludden gå ut och sitta i tornet ett slag, tror inte att det blir så mycket skjutet eftersom jag kommer att ha bössan oladdad men det vet ju inte han. Å andra sidan är jag säker på att han gör rent hus av viltet på våra marker ändå, han pratar ju mest hela tiden! Det är ju fikat och själva smyget som är spännande.

Annars så börjar ju den riktiga jakten för oss och för gubbs blir det att stiga upp tidigt, själv jagar jag på eftermiddagen.

Önskar er alla en bra dag med denna som jag gjorde igår och är så väldans stolt över, kramen!!


Inga kommentarer: