Etiketter

söndag 29 september 2013

Söndag.



Det är den dagen man ska skrota och nätt och jämt sopa golven, man ska sitta under en filt med bästa boken, dricka kaffe och prata med varandra.

ja å så de andra måstena man har nerpackade i systemet som städning och matlagning och annat smått och gott som måste göras.

Söndag. ytterligare en dag i detta brokiga som kallas mitt liv och jag är glad för det. Jag är så glad över var Söndag som passerar. Denna morgon hade den en synnerligen trevlig Lördag bakom sig, och jag fick höra en röst (basses vän) en tjej som sjöng så tårarna rann. Idol släng dig i väggen, här va hon, vinnaren.

Jag hoppas regnen håller sig borta och att jag kan göra det jag inte får, gå ut och gå, men sakta och försiktigt för jag behöver det. En stilla stund på min sten och ladda energierna. gör det du med, naturen kan vara så läkande.

Kram och ha den finaste av Söndagar som man kan ha!



Smile.

Hur du har dina småsteg
varsamt smygkikar du

vill dina andetag
hur de har sitt avtryck i det kalla,
jag vill fånga dem med handen, bära dem

hålla dem mot min kind

genom dessa nätter.

Inga kommentarer: