Etiketter

tisdag 1 oktober 2013

Nätter...


Ja ibland är dom alldeles för långtråkiga, onda och vakna. Mardrömmar avlöser varandra, man snor sig så att nattlinnet hänger i trasor. Nätter ska vara tysta och hemskt korta. Man ska bara somna, drömma litet och vakna just innan hemska väckarklockan säger att det är dag.
Inte för att min väckarklocka är mekanisk, utan högst organisk och heter Ludde.

Ibland avundas jag små Luddars sömn. Små stilla snusningar och långa ögonfransar som ligger ner emot kinden. Det är så vackert. Inte som min.

Nåväl, dag blir det hur som och jag kan tänka att efter några koppar kaffe ska jag väl orka masa mig till Jenny. Nezzie den utbrytarkungen lyckades givetvis gnaga av sig sin tratt och nu har jag modifierat den så jag hoppas den sitter kvar. Hon ska iallafall få slippa buren och lägga sig att mojsa i fotöljen i stället.

Annars så önskar jag er en god dag men varma skratt och glädje i hjärtegropen, puss!





Del Av

Vidrör mig stilla nu.
det är ont i själ och kropp

morgonen tänds tidigt och
småtimmarna har fastnat i benen.

Det låter om ängar och skog därute
Räven som skäller tränger in i märgen

Bara stilla nu.
En hand mot en annans,

Din emot min.

Inga kommentarer: