Etiketter

måndag 28 oktober 2013

Höstlovet



Blåste in med dunder och bra men här på vårt lilla ställe har det vart rätt lugnt. Det kanske var för spökerienan och mitt jättmodiga bestlut att på naglarna blåa och ornanga för att se lite läskig ut. Med förra årts spökrunda i färskt minne blev de inte alls så rädda som jag tänkt mi, och det kan ju vara för arr mitt huvud va lite rörit och både det ena och det andra glömdes bort men jag tror de iallafall hade lite skoj. Ungarna som rasslade med kjedjor och lekte spöken på Lon gjorde det bara bra lixom inhyrda häxan :)

Vartm man nå trött då? jodå saftigt trött här om morgonen och ber om ursäkt för stav vel jag inte ser, ni klarar nog att läsa ett ändå.
 förra årets pumpa!

Okej, kalendercheck 1 ställt tillbaka klockan på nästan alla klockor!
2. noterat att det är farsdag men vet inte när
3 Bobba fyller 18 på en Fredag och då måste det lagas godmiddag,, bjuda in lite fiolk som gudföräldrar, syskon och morföräldrar och fråga sonen vad han vill äta, han vet redan vad han önskat sig i present, en tattuering.

Ja jag har då halloweenat klar än fast det inte är på Tordag det börjar, jag ska göra en krans till mor Anna och Farfars grav och göra i helgen de vi Svenskar är så bra på. vara lite dystra och eftertänksamma, tända våra ljus, glo på tv och hoppas på att våra hädangångna nära och kära minns oss, lika mycket som vi minns dom.

Du

Kramar alla!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Mamma lilla ;)
Bobbe fyller arton den 15 november och inte på fredag ;)Älskar dig!! /frida

Yrre sa...

Ja, den 15 är på en Fredag :D Kram kram!