Etiketter

fredag 11 oktober 2013

Nu blire kväller!



Sa Ronjas småfigursvänner men inte riktigt än tänker jag, än har dagen några futtiga timmar att leka med och vilken dag sedan!

Den började med att gubben fixade mer kött i frysen. Bambimamma var på morgonprommis på åker med sitt välvuxna kid som sent om sider fick änglavingar det med och jag fick mer middagar i frysen,

Bild på detta här
Nej,
tacka för att jag inte lägger ut en bild på skjutet Rådjur, man vill ju inte bli mördad heller, dessutom tycker jag att mans ska visa lite respekt mot medmänniskor, det är ju smått traumatiserande att se något så sött dött och dessutom tycker jag själv att de är finare levande men goda att ha i frysen, såklart.

Tänker nu att jag tappar minst 52 läsare på grund av detta inlägg men nu äre ju så att jag en gång för alla är den jag är, prexis som alla andra, take it ore leave it som jag säger.

Nu ska grisabenen rensas och fin fläskfärs ska malas så att jag kan blanda ut Älgfärsen å göra go en korv och Tänk på det när ni ser Emil i Lönnebärga å all korv som hänger i matboden, hemmagjort och riktig gjort alltihopa.

Kram å ha en braig dag!


Inga kommentarer: