Etiketter

torsdag 17 oktober 2013

Snövädersdag



Har dom ju lovat så frikostigt men har jag då inte sett nån snö. Än fast jag ställde in på vintersånger på Spotify och tog ett bad med kanel och satte en kopp choklad te i näven på mig själv så kom det ingen snö.

En smula melankolisk och eftertänksam efter igår så tumlar allt futtigt tänkande runt i huvet på mig och jag är så glad över ungarna mina, gubben, mamma och pappa broren och alla vännerna så det är inte klokt. Det kan ju så fort förändras. 9 år har gått sen Jens dog och vareviga gång någon ung dör påminns man om det.

Ta hand om varandra allt vad ni kan och fyll hjärtat med skratt och glada stunder, en dag kan de behövas.




Jaha resten av dagen då? jo serru gubben for tidigt och kommer hem sent, själv ska jag städa i vardagsrummet  glädja mig åt att det är den 18 i morrn och pensionen kommer och skriva handlingslista så att det mesta som jag tänkt kommer hem från affären, jag lyckas ju alltid missa nåt. Ska till mamsen då med och betala mitt paket med mina nya byxor som jag belönat mig med då jag minskat storleken från 44 till 40.

ja sen så blir det middag å så var den hära snöovädersdagen över, så det kan bli!






Inga kommentarer: