Etiketter

onsdag 2 oktober 2013

Mardrömmar

Varför kallar vi dem så?
Dessa drömmar som får en att vakna med andan i halsen och dunkande bröst.

Undrar just hur mardrömmarna för den där stackars flickan som blev våldtagen av killarna. Hur sömnen är för henne, hur hon har modet.
Kan vi lära oss något då? jodå, massor som att det inte räcker med ett nej, som att det är helt ok att bli inlåst och skrämd, som att man inte kan lite på att det som är rätt är rätt och fel är fel.

Jag lärde mig att tjejjer är modiga. Modiga att protestera och stå upp för sig själv och jag lärde mig att gemene man faktiskt anser att det är fel. Titta på Detta!

Vad är rätt nuförtiden? hur har samvetet avvecklats, ökat? Tja vad vet man. Helt okej är det iallafall nu för tiden att göra hårdrockstecknet när man är liten. Det var det inte när jag var liten men världen förändras, hur vi ser på saker förändras. Det är bara att hålla i hatten, stå stadigt och ta ett djupt andetag.

Onsdag, lillelördag som en del säger. Mitt i veckan kanske? Odens dag? Eller bara min dag
min att göra vad jag vill, min att få en möjlighet att respektera andra människor, mig själv och stå upp för vad som är rätt och fel.

Din dag, ta vara på den!



Inför kyla

Vänd är vallen, jordsida bruten
kvävt har ogräs slagit runt

Rötterna upp, ansiktet ner
där emellan en massa strunt

Men jag är ingen jordig fåra,
jag fäller ingenting när det blir höst

Bar och avklädd står jag naken

Med hud som bär och vår i bröst.

Inga kommentarer: