Etiketter

onsdag 23 oktober 2013

Firat utav bara den



Blev han lillkillen med paket och choklad med vispgrädde på sängen, nöjd med tror jag han blev.
Iväg till skolan for han med lös framtand, 6 åringen!

Å mamma då?? jo hon bakade sin första lyckade glutenfria tårta och det säger väl allt men alla lät sig väl smaka :)
Just i färd men ljusutblåsningen som mamma mobil var för seg för att fånga på bild.

Kämpade hela dagen och köket såg ut som ett smärre bombnedslag, väck var alla ideer om att förbereda, måtta upp och under tiden stöka undan...
Havreflarn av den tjockare modellen blev de också, inte så värst goda men en del åt tveksamt av dem med.

Nej jag vet. Jag är ingen bagare av fina söta bakverk, nej bröd är nog mer min grej även om jag tappat lite sting där med. Eller köttgrytor, dom blir goda. Det gäller att se det ljusa hos sig själv!

Och som det brukar sig efter sådana dära intensivt hjärnresurs slösande dagar är jag grymt trött. Regnet vräker ner på utsidan och jag tycker faktiskt det är skönt.
Ska tömma ur diskmaskinen, slänga inen tvätt , tända en brasa och goa ner mig framför tvn. Blunda en stund när det vill sig så.

Ha en bra Onsdag alla, stora kramar från mig!

Inga kommentarer: