Etiketter

torsdag 31 oktober 2013

Int fullt!



Lika tidigt, halv fem vakna han hurra!! Jo, Ludden förstås han med de kuliga kommentarerna. Han fick godisförbud häromdagen och glömde bort det. När jag då påminde honom (elaka mig) kom tårarna och så frågade han om han verkligen inte kunde få ett bättre straff. Så mjukhjärtade domaren (jag) Sa att han kunde få köpa för sina egna pengar.
Det är inte lätt att vara principfast om man är jag.

Förkylningen för sonen är bättre och mamsen håller på att åka dit och det är väl ganska naturligt antar jag. Vi ska åka till Leos idag med Tuvan och Åsa så förhoppningsvis somnar sonen en stund på em och kan vara vaken längre och eventuellt sova längre. Attans vintertid.

Halloween äre idag, vi bor så till att det väldigt sällan, för att inte säga aldrig kommer några söta små skrämmande barn å knackar på. Förr pyntade jag rätt ordentligt men det har inte blivit så i år. Nej, så äre för jag hittar inte påsen. Tror att det gått iväg till nåt annat hushåll.  Det får bli mer nästa år, man kan ju inte göra sig fattig på Pumpor
och mina fina frös ju sönder (och nej jag har int sparat pumpan från förra året, i påsen var porslin å spindelväv å sånt)

Nåväl, bunkra upp med karameller för man vill ju inte bli busad, le och va glad åt att ungarna har kul, allt som livar upp i vår sura värld är värt att haka på.

Sedan till helgen, far till gravarna, lär ungarna hur fint det kan vara, umgås med släkt och vänner, prata om de som gått bort och gör vår alla helgons dag fin och minnesvärd. Kram!!

Visdomsord

Inga kommentarer: