Etiketter

måndag 4 november 2013

Men det var mjukt och fint!



Jo de dära mötena på kyrkogårdarna. Kanske jag skulle skrivit i går men det blev i dag.
Mjukt med alla måssor hos Farfar, allt ljung, all den där dimman som drev in och gjorde mörka fuktiga Fredagen lite inbäddad i mellangrädde. Ljusen tindrade och fast jag tror att inga osynliga var där så kändes det som om de skulle gått par om par i armkrok, lett och nickat lite mot mig där jag kom gående och allt tindrade av småljus och var så vackert.
Ja, jag vet, inga gravar men väl grannens fina Ankor, de bara måste med ♥

Allhelgona och Farmor fick ett hjärta och ett ljus av sin son som brann mååånga timmar, det var ju en bra ide! Vi åt middag hos andra Brodern och Thello, jycken fick sig en rejäl lekstund med Ludden som fick mycke Oboy. Trevligt vare och det känns som man vill komma sig dit mer än en gång per år!

Ja å sen så vart det förkylt, hes och raspig men inget mot kära modern som knappt kunde prata alls idag.

Ska plita färdigt lite här, steka lite kött till köttgrytan och kanske men bara kanske fly till vävstugan en stund å sen plocka upp ungarna och laga mat å diska å allt sånt för gubben kommer hem sent. Och tja i rättan tid fick vi en Rådjur till så nu har jag det jag behöver till Bobbas kalas, gla är ja för det!


Ha en underbar restenavdagen dag, jag vakna just så vi får se hur det blir, jag sov ju knappt i natt

Inga kommentarer: