Etiketter

torsdag 3 oktober 2013

Höstliga dagar



Vill jag ha, massor!
Jag vill ha minst tie oranga Pumpor drösvis med ljung å sådana där kål liknande saker strålande sol och nej, jag vill inte att min syren blommar.

Nej skare va höst så skare.

Bortskämd verkar jag i allafall bli med dessa varma vackra dagar där frosten på allt om morgonen tinar och glittrar i minst tusen skimrande droppar.

Städa gjorde jag i dag men det va trögt, fick övertala mig själv halva dagen att ens få ut mattorna men tillslut så fick jag tummen ur. Att det ska vara så svårt att få lust till grejjor ibland, det ska sitta så långt inne och om det mot förmodan skulle komma någon då jag som bäst övertalar mig själv skulle man väl bli inlåst för alltid.

Ikväll ska vi köra bilarna till Ts så att gubsen på riktigt får njuta av den där fina nya VITA Skodan som han fått som arbetsbil, fatta, vit! Inget att rekommendera när man bor längst ut efter en grusväg som mest är ett lerhav då den inte är frusen..

Å i morrn dårå, ja då är jag och Ludden själva och ska (jodu jag ska! ) ta en omgång med hans rum. Sortera ut leksaker å så där hur nu det ska gå, han är ju så fäst vid minsta lilla trasiga plastsak.
Men vi ska nog reda oss. Blir dagen som denna blev väntar brasan och korvgrillning, en smula härligare än förra Fredan då vi grillade i ösregn :D

Puss på er, Älska mer!


Inga kommentarer: