Etiketter

måndag 23 september 2013

Regnig Måndag

Jo, det ser ut att ska ösa ner de närmsta tre dagarna, vilket kan va bra..jag skulle ju vila min onda fot.

La in denna bilden på Family living - the true story Facebook i helgen 
Och om ingen kan gissa så är det en bortglömd Paprika som låg i min höstjackeficka och som förmodligen skulle ges åt hönsen men glömdes bort. 20 kommentarer och 73 gilla blev det på den och jag vet inte om det var att det var för äckligt eller om det var formen som lockade till kommentar, de flesta gissade på en sjöhäst? (varför man nu skulle gå omkring med en sådan fickan vet jag inte men men.) men den bästa kommentaren var vintage godis, typ modärnt så det förslår (passar bra till jackan som verkligen är Shabby Chic

Det är förövrigt en sida på fejjan som jag tycker att alla vanliga dödliga ska gå med i, man trivs där :D

Och jackor ja, det var ett par år sedan jag slutade med att hänga undan dem de får helt enkelt hänga där de är, de ska ju lix fram igen ;)

Men! jag har faktiskt höstat litegrann, jag har flyttat köksbordet till vinterpositionen dvs framför fönstret och inte mitt på golvet, dessutom är det egentligen sommarplatsen men jag glömde bort att flytta det en gång och nu har jag lixom tappat takten i det, kanske jag kommer ikapp någongång, vem vet! men fint blev det värre och lite ombytligt för mig som knappt kommer bort .

Önskar er alla en urfin dag, krama varandra, det är ju så mysigt!

Här är en liten kort vers om Surstömmingsfirandet med grannarna som var väldigt väldigt trevlig!


Kort Om Kvällen.

Det faller vita tankar , jag tror
änglar har vart här
Jag vet jag haft dem runtomkring
deltagit i dess sfär.

Jag har pratat med dem hela kvällen
glatt mig åt deras besök
Vad spelar det då för roll
att det blev stökigt i mitt kök.

Inga kommentarer: