Etiketter

fredag 9 maj 2014

Inget nytt under solen



Förlåt, regnet..
Morgonen började med invikning av 4 maskiner tvätt som legat och skräpat samt igångsättning av en.
Ner, satte på kaffepannan och insåg att det blöta vädret ute nog möjliggjorde en brasa i den askstinna spispannan. Men först så gjorde snurrmanicken med sin helikoptergrej entre. Flygandes genom luften träffade den kvarglömda porslinstomten på den höga hyllan och tomten fick en luftfärd som hette duga och blev tyvärr mycket avliden.

Nåväl, mor i huset (jag) kom på att det fanns en minidockbebis med tutte som väl nog kunde behöva nya varma kläder i detta surväder så, med div trådar här och vips, föddes en tomtebebis och sonen blev glad igen.
Och så askan då som lyckades smita över halva hallgolvet i draget från dörren när jag öppnade men det är ju inte så farligt, det ska ju städas idag...

Inga tändstickor förstås och en redig kvinna reder sig själv och därför åkte stortändarn fram. Brödrosten.

Nu brinner brasan, mor har fått sitt kaffe, ludden ser på tv, lugnet har lägrat sig och klockan är knappt över nio.

Förresten var cystan densamma, satt där den satt men hade inte blitt större så så mycket mer fick jag inte veta. Hoppas fortfarande på att den ska saktiligen pysa ihop till inkentinken och obemärkt pysa ut genom nödutgången.
Som jag nu, härifrån alltså.

Kram och ha en härlig fredag för, det ska jag verkligen ha!

Inga kommentarer: