Etiketter

lördag 7 mars 2015

En hel Lördag



Med oväder efter dagar med frost om morgonen då man kunnat gå i skogen på skaren, rent förunderligt härligt! ( ja promenaderna alltså)

Idag har det vart uschligt med blåst och blötsnö. Tog mig knappt till Handlarns för det obligatoriska Lördagsgodiset till sonen. Städade gjorde jag igår och efter Öviksbadet är jag en smula trötter. Inte många knop alltså.
Efter sovmorgonen då gubben dukade fram kaffe på termos innan han åkte till skogen ( gulle han)för den obligatoriska vedhuggningen  väntade krysset och jag blev tröttare och tröttare.
Tänkte ändå på allt jag skulle vilja göra och på det där lilla som tacksamheten att gubbs lagat hårddisken på min lap men också att tangentbordets tangenter snart ger upp. bara att inse, min datortid är lånad.

Tur då att mitt nya abbonemng med vidhäftad telefon har gått i lås! Från min sony z3 bör jag väl kunna sköta det mesta om datorn ger upp.
Mor min kryar på sig, vi ed och våren väntar, och även om startsträckan blir lång förväntar jag mig att jag ska vara pigg till dess, Puss och kram!



Inga kommentarer: