Etiketter

måndag 30 mars 2015

jomen jag har vaknat nu



därför glömde jag nästan bort att skriva här, sov länge men en flaska sköljmedel med lavendeldoft och ett par riktiga lavendlar  väckte upp mig.
Psykisk ohälsa kan botas med måttlig utevistelse sk, motion och det är nog så sant så. Har själv begagnat mig med otaliga promenader på ljuvlig skare med jycken och ja, jag blev piggare. Ljuset fylldes på, luften, orken så visst hjälper det bättre än piller!

Idag ska jag trotsa det blöta slaskiga och sticka näsan utanför dörren.

Jag ska dessutom högt helt själv på min gård uttrycka min tacksamhet mot otroliga grannar som finns runt mig.
Som skjutsar barn och ungar när gubben jobbar borta över natten, som finns där när man behöver det, Tack Åsa, Tack Malin!!

Dessutom har jag tid hos HÅRHÄXAN på Onsdag, en hel förmiddag med klippning, färgning gott kaffe och prat, och det på gångavstånd i en avkrok på landet i mitt alldeles egna hörn av världen!

Puss & Kram!


Haiku sÅdd




kikar bligande

smågrodd lurar undertill


exploderar ut!

Inga kommentarer: