Etiketter

fredag 17 februari 2012

Klant mig


 Skriver ett inlägg och lyckas radera det nåja, inget annat är ju som det ska den här dagen.
Igår hade jag 39 graders feber och trodde att jag skulle dö.
I morse skuttade jag vig som en gasell (nästan) ur sängen, pigg som en lärka.
Jag som hade tänk skita i städningen och handlingen och bara skrota runt i morgonrock, snora ,ligga i soffan och tycka synd om mig själv. Det blev inget av med det.
Fast å andra sidan är jag ju glad för det, sist hamna ja ju på sjukan med lunginflammation och dessutom kan jag ju nu ha Fredagsmys med ludden och faktiskt
känna smaken på chipsen jag förmodligen kommer att proppa i mig (med vitlöksdip).
Och eftersom ingen är som det ska vara så lägger jag in några raden om hösten.
Bara för att.
Ha en underbar Fredag alla!!

Som visa sprungen.


Lägger sol som en gata över
det röda och gula 
Ingen sorg kan leva där.

Och vinden den jordiga
och mjuka 
fångar hoppet när

Mina armar är tomma
och höjda 
och hjärtat är
fullt av höst

den viskande onämnbara
i färger föder
en tröst.


Inga kommentarer: