Etiketter

onsdag 1 oktober 2014

Onsdagar gör som Onsdagar gör,



Smyger sig på en precis då man trodde man hade hela veckan kvar.
 Helt plötsligt försvann alla veckans dagar i ett nafs och man inser hur mycket det är kvar som inte är gjort. Sållar bort oviktiga saker som att städa och tänker bege mig ut i grönsakslandet och vändaslängaluckrasvära lite, innan frosten satt sig i backen så att det blir totalt omöjligt.

Tänker vänta med tvätten med, en sak i taget.

Solen lyser i allafall så där vackert som den bara kan när det är nästintill molfritt och skitkallt.

Gubben muttrade lite då jag påminde om plogpinnarna, trots allt kan det ju fortfarande bli vinter när som helst men det gör ingenting, huvudsaken plogpinnarna är uppe, annars så har ju den stackars snöröjningshennen ingenting att köra sönder tänker jag och jag ingenting att plocka upp som småbitar ur diket på våren och att bryta en sådan fin tradition är ju bara dumt.

Hua ja, människan gör det människan måste för att leva så och jag.

Därför tänker jag strosa lite till i min morgonrock och tänka på Fridan som opererar bort sina halsmandlar idag och tända trösteljus för <3 H & E <3 innan jag beger mig ut.

Puss & Kram

Inga kommentarer: