Etiketter

fredag 31 oktober 2014

Karva pumpadagen



Tro det eller ej, gubben fick tag i en, visserligen inte så stor men, ursöt pumpa för 15 kronor!
nöjd med den så ska jag och Ludden snickra till den elakt..jag har fått order om det från samtliga söner.

Ska se vad en snäll mamma kan göra.

Annars börjar dagen som den brukar. Ett litet barn med bensnurr klockan halvfem, en yrtrött mamma upp halvsex men en sak på agendan, kaffe.
För att få kaffe så börjar man med att hälla ut skvätten i pannan i en kopp och värmer den i micron för att ha under tiden man kokar den där rejäla morgonpannan. Min vana troget hamnar den i kylskåpet så det häller jag bort. På med pannan alltså. Ljuvligt glad att jag inte glömmer bort den och låter den torrkoka är det dags att he i kaffepulvret vilket är så mycket lättare om man plockar bort locket på pannan först. Tro mig.

Nåja, nu är det kokt så snart ser även jag en början på på dagen som idag är Halloveen och i morgon All helgonadagen å på söndag alla själars dag, så då vet ni det. eftersom jag inte för brukligt firar något helgon alls så brukar vi göra allt som det passar oss men alltid, alltid fara till barnens Farmor och Farfars grav, sjunga en liten sång och lägga en krans, även min Farfars grav får ljus och krans.

Känns fint att se alla dessa ljus brinna så vackert på kyrkogårdarna.

Önskar er alla en underbar helg, hur ni nu än väljer att fira den, puss & kram!


Inga kommentarer: