Etiketter

onsdag 29 april 2015

Det tar sig!

två inlägg på samma månad, inte dåligt!

Ja, så har våren kommit ordentligt, kossor kalvar, än här, än där. Min Åsas Fjällkor har nedkommit med två vita tjurkalvar, jag fick snusa på en av dem i går, så söta! Jenny Hårhäxan Rinander fick av sin Highlandcattel kossa en kalv, man kan beskåda den och massa andra fräna saker via länken.

Själv tampas jag och son med veden The same procedure as every year alltså men lite tidigare än förra året och mycket svalare vilket jag tycker är skönt, stapla ved i 30 graders värme va ingen hit kan jag lova.

Det är någe visst med vedhantering ändå, lukten av kapad och klyvd ved är underbar och, någonstans djupt inom mig måste det finnas en nogsam bonde för jag älskar faktiskt att stapla ved och är nogrann så det förslår.

Sådana här soliga dagar lockar verkligen inte inomhus sysslor och jag gör allt för att slippa.
Nu vill man vara ute och dona, kratta , stapla ved eller bara strosa lukta och titta på naturens små svällande bristklara knoppar

Så om du har vägarna förbi, ring en stund innan så att jag vet. Puss och Kram!



Inga kommentarer: