Etiketter

lördag 15 november 2014

70 kilo



Joddu, det hade väl vart härligt att promenera omkring med det istället för..eh ja Nej, det är vikten av det som vi stoppat klart i frysen i kväll. Prima Norrlandsbetat, medkomjölk uppfödd ettårig oxe!
Lyx så det förslår.

Trött är jag, rösten helt borta men andningen okej, vet ju att jag faktiskt kan klara igensvällningen själv nu med mina medimusker, så skönt att slippa ambulansfärder som jag gjort nu fyra gånger för dessa envetna virus som sätter sig i halsen och gör att jag sväller igen.

sonen sover, menyn för Kurres nyårskalas är klar, golven torkade, allt bortdiskat, gubbe och jag har jobbat hårt

Vet att räven blir glad av allt åtelkött, kissarna glada över kattmaten jag gjort, pippisarna över den stora grytan talg med frön jag hängt upp.

Sjukt nöjd som jag sa då jag dammsugit kuddarna från hundhår.

Vår Fina Bobba fyller hela 19 år idag

Hipp, hipp hurra!!!

Vilken han firar med ett lan...förstås :D

nu ska jag glo lite på tv innan jag lägger min lekamen i min sägn för jo

jag har tur som har en sådan.

På Valdorf valde ungarna att samla in fikapengar till just dom som ingen har. sjukt stolt. lite bilder från det här


" år inbjöd klasserna till Solidaritetscafe´efter Lyktfesten. Berättelsen och sångerna om S:T Martin, som delade sin mantel med en frusen fattig man, blev en förebild för barnen, och de ville att behållningen från fikat, oavkortat, skulle gå till de fattiga rumäner som slagit läger i Umeås utkant. Caféet blev mycket uppskattat och många varma slantar ska nu skänkas till de behövande.



Kram alla & sov så gott




Inga kommentarer: