Etiketter

söndag 14 december 2014

Klockan är 06.00

Jag hör spolon på andra sidan väggen. 
Du ser bara mej. 
På övernattningsbesök och första adventljuset brinner i fönstret. 

Nej, det är en julstjärna och det är jag som ser en annan dej.
En annan son som är den som är sjuk.
Men samma, förtvivlade känsla.Lika lite som jag ville se mig själv på sjukhuset den gången med kasst hjärta så vill jag inte se dig här med en kronisk sjukdom utan bot.
se dig ha ont, se dig kämpa. Lilla stora älskade unge. Igår sa du att, mamma, jag vill inte vara här
jag förstår det, jag vet det. Men du måste. Och du blir bättre, även om det går så sakta.

Tänker på hur ofta sjukhusbesök verkar ramla in just kring jul, då man allrahelst vill hålla sig
miltals därifrån.

Det är tur att andra stöper ljus, gör korv, pyntar, grejjar och donar, Härligt att kunna se på när nästintill
allt stannat upp.
Granen blev då rejält huggen med yxa av största sonen igår. den står och väntar i hallen på att 
hemmavarande barn och jag ska klä den.

Bli frisk min kämpe, du som ändå är glad, skrattar och knappt klagar alls!

Älskar dig!

Puss & kram

Bearbetning 5 Modersgråt

Inga kommentarer: