Etiketter

onsdag 10 december 2014

Så här är det



Sa doktorn till mormor att den här killen är sjuk, väldigt sjuk.

För igår var det många besökare hos Chrille och idag med, idag var hans flickvän där och vi styrde
ihop sängarna och for på lunch jag och kurre, lchf hamburgare och gråt. Huvudsaken att han mår bra och det gjorde han i all bedrövelse.

Så här är det, enzymer som vanligtvis ska vara inkapslade i muskeln på vanlig människor stannar inte i muskeln hos Chrille, doktorn sa att det är som att han springer ett maraton varje gång han går på toa. När han tar en godis från godispåsen liggande, så går pulsen över hundra. De där encymerna bryter ner muskelmassan och samlas i njurarna och måste därför spolas bort med massor av koksaltlösning
Nu får Chrille inte gå på toa längre. Han får kateter och en invärtes port inopererad, ryggmärgsprov är taget. Minst en vecka för svar på det första proverna. Och man kan ta allt det här, ovissheten men ändå att han är ok, han lever men det är så svårt att vara stark när lillhakan darrar på killen. då vill man explodera.

Så Inge Belgien för honom och pappsen. Vi andra måste fara, för Luddes och Fridas skull.

Ludde sa i bilen idag, att om Chrille dör, då får jag hans rum va?

Därför stannade jag till på skolan idag och berättade vad som hade hänt, okej, sa fröken, då förstår jag varför Ludde var som han var igår, barn är otroliga.

Själv är man stor och stark på dagen men så liten mitt i natten. Tårarna rinner och man är så arg och så ledsen.

Då är det tur att sms haglar över en, Facebookinlägg,  fina fina grannar köper Björklövenmössor andra trummar och ber, mormorn och morfarn köper ett kg godis till killen, tack alla för alla tankar, värmer!!!



I dag ska skinkan ner enligt Mor Annas recept och vi lyder givetvis, plumsar skinkan rakt i lagen.
Diskar i huset för första gången på två dagar, Ser på film med ludde med chips och dip och sparar kramar inom.
det är så man överlever.

3 kommentarer:

Hyrestanten sa...

Kära du, vilken pärs för er alla. Tänker på er och särskilt på din pojke. Varma kramar!

Hyrestanten sa...

Glömde säga att jag blev så glad när du skrev om skinkan i saltlaken. För många år sedan när barnen bodde hemma brukade jag köpa griskött och saltade då skinkan själv. Härliga minnen.

Yrre sa...

Den godaste skinkan tycker jag! Tack för tankarna dina, det värmer!