Etiketter

tisdag 23 december 2014

Meningen med jul!!



Ja, då var man hemma då efter Belgienresan. Spenderade natten hos fina Chrille.
Visst har vi haft skoj, Paris Disneyland i Juletid går inte av för hackor, men vi var två stycken människor kort.

Älskade Frida, julade på allt hon kunde och man kunde inte vart mer välkommen eller omhändertagen vart man än kommit och fortfarande,
vi var två människor kort.

Promenader och marknad i Lille, julmiddag med färska ostron ( jo jag åt tre styckna) sniglar och kalkon. Och Fridas födelsedag. fast två människor kort.

Här hemma har snön rasat ner, Två killar från Björklöven hälsat på Chrille, och dagar har gått mest som dagar gör fast inte. Chrille har blivit bättre och bättre

Här har två människor som var oss kort funnits på sjukhuset.



Ja, vad är då meningen med jul.

För mig är det att om vi någonsin hamnar i livskris igen så vet vi att vi inte är ensamma.

Här runt om oss finns äkta kärlek och vänskap. Människor som bryr sig, skickar meddelanden,  ber, kramas, skjutsar matar höns, går ut med hundar, hjälper till med allt och är då inte det meningen med julen och inte bara den utan livet i stort?

All denna kärlek?

Jag känner mig så berikad och tårarna rinner mest hela tiden. Julen har detta året i stort  tagit en paus, det är ju tur att man får julpynta tidigt dessa tider, då är ju åtminstone det gjort.


Ikväll ska jag landa hemma, städa, slå in paket och förundras.

Tack Mormor och Morfar, Tack Fina Sebastian, Tack snällaste Åsa, Tack fina Malin & Toni Tack snälla Handlarn Tack min fina Frida och din Hugues, Tack Oskar och Finaste Chriles Angelica med familj och alla, alla ni andra för ni är så många som vart nära!!


Till slut  God Jul och ett Gott nytt år till er alla.





2 kommentarer:

Hyrestanten sa...

Så fina ord om det som är viktigast av allt. Önskar dig och din familj en riktigt fin och fridfull jul!

Yrre sa...

Detsamma snälla du!! Och tack för din uppmuntrande ord!