Etiketter

lördag 2 april 2011

Hej bara vad våren slaskar!



Ingen kan ju ha missat det. Idag har mamsen och papsen vart förbi på en kaffe och i kväll blire middag hos broren :D
Försökte lägga in en bild här och då hängde sig allt och det är ju lite surt om man som jag aldrig kommer i håg vad man skriver. Som min lyrik tex. Det är ju tur att Poeter.se sparar alla För det mesta blir ju reaktionen hos mig denna att Va, har jag skrivit den ;)
Nåja, här kommer nåt litet ur arkivet.

Skugga över slätt

Lägg här viljorna
till vila i famnen min

träd in, träd in

sömngångarna väntar och ser du inte

höljet av dagen som brast och
det groende fröets morgon som skugga
över slätt

Vi ska endast vila natt

kära

timmarna har sin last att bära som
gårdagen och

drömmarna och ljuset

som stiger och falnar, faller

där som ögonlock.

Vi ska endast vila natt

kära.

Åter, åter.



Inga kommentarer: