Etiketter

måndag 10 september 2012

O thank god it´s ...va?? Måndag, redan??

Ja huja så fort helgen drar förbi så det viner kring örona och man hinn int ens nappa ordentligt så när man slår upp sina väna bruna ögon så varen här igen då.
Måndagen.
Inget ont om denna veckans första dag, den avlöpte i effektivitetens tecken å jag fick mycket gjort
som besöket hos "ta blodtrycks tanten", rensa lingona, städa båd uppe och nere och baka bröd till Crille. Jupp, det ni! (ok gubben hjälpte till men vi behöver ju inte låtsas om det) Varför inte ta all ära själv haha :)
Som sagt, om Lördagen gick vi ut i skogen på pickning med ludde och bobba, plocka lingon å fika, mysigt värre!
Ja gillar när helgdagarna är så där svalt soliga och klara, gör inte ni det?
Jag önskar oss alla sånna dagar framöver, massor av dem.

Puss!




Jag har haft stroke två gånger, dessa rader är inspirerade från något en annan drabbad skrev.




Stroke.





Vila vindar min stig finns här

jag har löften att vandra över

jag har stigar som finner mitt

och som ger mig vad jag behöver



i mitt liv har vägskäl vågat vilja

tvunget ta en annan riktning

och mina fötter har mjukt i steg

och andetagens berikning



Vem är väl jag att ändra liv

jag är vad jag behöver

och när jag hållit mig själv en stund

ser jag ängar med grönskande klöver



det behöver inte vara svårare än så

att våga gå att vilja att tro

och som natthimlen tänder sina vackra bloss

så lämnar jag mitt frö till att gro



Jag vill härda en höstkvällsmåne

jag vill lysa hela mitt allt

för livet kan vara så varmt ändå

än fast livet i sig


blivit kallt.


Inga kommentarer: