Etiketter

fredag 7 september 2012

Thank God (or whatever) It´s Fredag !!

Nä, skitjakt på rej funka inte. inte heller God Jaktlycka. Bara att konstatera att kalvarna klara sig i år, kanske lever de till nästa, kanske är nån av dem en kviga som blir en ko som föder kalvar som..ja, ni förstår vad jag menar.
Nu har ett glas rött funnit min strupe och en glutenfri och en vanlig lasange står i ugnen. I morrn ska jag jaga lingon och jag är helt säker på att jag får en hink full!

Vi har i alla fall haft en underbar vecka, jomen självklart är jag trött, helt slut faktiskt men jag har haft goda stunder i skogen, det kan jag lova.
Dessutom har Chatkonversationerna via sms varit upplyftande och givande. kanske jag lägger upp ett stycke Älgjaktsdag här, man vet aldrig!

Tack finaste barna för hjälpen, barnvaktingen, diskningen, ja utan er hade vi inte kunnat gjort allt vi kunnat för att få lite kött i frysen inför vintern. Nu fåre bli korv i stället.

Puss på er alla!!


Inga kommentarer: