Etiketter

fredag 14 februari 2014

Alla Hjärtans Dag!



Måste betyda alla då, stora som små, tvåbenta eller fyrbenta eller varför inte fler ben än så.

Det är en ynnest att få älska, att ha möjlighet, förmåga och, naturligtvis att bli älskad tillbaka.

Men man behöver inte älska någon för att glädja ett annat hjärta och i förlängningen sitt eget, 
det räcker med varma ord, och leenden året om.





Idag tittar jag ut genom vardagsrums fönstret på ett snötäckt landskap som jag älskar. Jag har vänner jag högaktar, många vänner. Det är en gåva det och den r jag så tacksam för.
Mina barn mår bra, min man mår bra, mina föräldrar mår bra, min bror med dam och barn mår bra.

Sådana dagar man kommer ihåg det brukar bli de bästa.

Tack livet!

Och ha en underbar hjärtadag, lägger in en liten sak jag skrev en annan alla hjärtansdag för, mitt eget hjärta är jag framför att tacksam för, att det dunkar och slår. Det är ju själva förutsättningen för allt annat.



Puss & Kram

Till mitt hjärta 



Hej mitt hjärta, det är hjärnan som talar
eller du vet den där knoppen
vill bara säga Glad alla hjärtans dag
och, att du dunkar än, det är toppen!

Det måste bero på alla hjärtan runt omkring
vackra själar som lyser och skiner
som alltid finns nära dig har jag märkt
om än solen värmer eller snöstorm viner

Glad att jag har dig mina fina röda vän
alla sittplatser som finns i dina kamrar
alla bilderna på alla som du älskar
för vars skull du ständigt hamrar

Nu ska jag gå tillbaks till mitt
ville bara titta förbi och säga hej
det är ju trots allt Alla hjärtans dag
och jag är ju så glad att jag har dig.

Inga kommentarer: