Etiketter

torsdag 3 april 2014

Japp, klart!


Ja, mästerkocken alltså, han som vann med en färdig smördeg. vilket jag kanske tycker är lite fusk.
Färdigt från grunden ska det vara om man är med i halv 8 hos mig, annars äre fusk och resulterar i lååga poäng.

Men vad är fusk?
Kryddor är fusk, ska man inte blanda till curryn själv?
eller smördegen, den ska man ju göra själv, å glassen, å brödet och tja..

Jag tycker nog att det man gjort själv ska räknas högt.

Som min matta tex. Den skulle aldrig vinna något pris, fel här och där ( skulle nog aldrig klara suff'le testet)
men den är MIN!
Jag gjorde den själv och jag tänker,
 är man stolt över det, har överseende med eventuella defekter, bygger upp sig själv med det

det är väl det som räknas?

Stolt är jag över hur ungarna har sig, hur de tacklas med ibland så hårda villkor att en själv, absolut felat.

Stolt att de är sig själva, finner ut livet i sina hjärtan Stolt det får jag vara för

Som Mannerström säger, jag har ju gjort dem själv (nästan)

Granhorisont till dig!


Inga kommentarer: