Etiketter

lördag 12 april 2014

Så var det dags igen



Ordentligt ommöblerat blev köket. Lådorna genomgångna och stor blev kassen med skräp.
Nöjd är jag och glad när jag kom ner i morse och såg att gubben flyttat taklampan. Nu sitter han ute och slipar motorsågskedjan med en kopp nykokt kaffe.
Nej jag är inte könsfördelad.

Sonen undrade varför jag satt med tårarna rinnande vid köksbordet nyss.

Jo för att det var dags igen.
Dags igen för en till människa att dö för att de gillar en sport. Fotboll.

Någonstans i vårt samhälle är det så legitimt att hata andra för att de gillar andra laget.
Så mycket att det känns helt ok att döda någon.

Någonstans går anhöriga och lägger blommor på en grå kall gatsten
barn längtar efter sin pappa som de aldrig får se mer
och någonstans lär dom sig att lek och sport betyder död.

Förtvivlat!

Här har stor son fyllt 22 stora välkämpade år, han är så fin min Sebastian, jag är så
glad att han finns

Grattis Älskade Du!

Fortsatt nästan barnfri helg, min dag ska vara fin och lite allvarsam, ibland vill livet sig så, kram kram!!

Inga kommentarer: