Etiketter

tisdag 29 april 2014

Lammet



Ja nu tänker ni kanske på ett fett påska lamm men något sådan var det länge sedan jag såg.

Idag var vi nämligen till Vilhelmina för att hämta hem min mormors gamla efterlängtade vävstol. Ja att träffa min Moster och man och mina kusiner var som grädde på moset.
Allt gick bra på resan hem och väl hemma åts det innan det var till att tömma släpet från denna tunga last.

Ur en av alla plastpåsar med matt trasor trillade ett, ja, lamm. Ett gigantiskt hemstickat lamm utan ögon och nos. Efter att ha ringt och försäkrat mig om att det inte var något väldigt speciellt älskat gosedjur någon gömt, förlåt glömt försäkrade kära moster mig om att det inte skulle saknas alls.

När Ludden kom hem och började kinka ryckte jag fram lammet och sa titta vad du har fått!

Och, heter man Ludvig och bor ungefär där vi bor så älskar man Stora Gosedjur.

Nu har han Kossan, Stornalle och Lillammet (ironiskt nog)

Efter sagan Köttvars trollformler somnade den lilla gossen med detta gigantiska lamm över hela sig.

Huvudsaken man är nöjd tänker jag och det är båda jag och han. jag med vävstolen och en hel kasse böcker jag nu ska stuva in i sovrummet och läsa så mycket jag orkar. dvs i en kvart ung då jag måste blunda för att jag nu är helt slut.

Pus & Kram och GodNatt!

Inga kommentarer: