Etiketter

onsdag 4 juni 2014

Det här med vapenskåp..

Visst är det väl så att ett låsbart, brandsäkert skåp knappas finns i var mans (kvinnas, jag är ju en sån) hem.
Min man och jag har ett sådant och det är välfyllt med dokumentblad, mediciner, ringar och andra allsköns pryttlar. Ja, även jaktrelaterade saker ryms där. Min jaktbössa som jag sköt Älgkon med tex.

Nu kan man ju tycka att har man införskaffat ett dylikt vapenskåp borde det ju användas som sådant och inte ha ett utseende av en välfylld garderob och ha samma tendens som ett sådant att när man väl öppnar dörren trillar allt ut.

Kanske man borde införskaffa ett dokumentskåp, ett snyggt limegrönt ett tex. man kan hitta ett  hos
http://esafe.se/sortiment/vapenskap/  eller någon annanstans om man har lust att googla själv.

Tyvärr inser jag att även om mitt säkerhetsskåp skulle vara sådär limegrönt och vackert och mitt vapenskåp rätt tomt utan alla extraprylar så skulle det nya få utseendet som den förra hade. Proppfullt alltså.

Eller kanske inte, kanske skulle jag förvandlas till en sådan där välorganiserad superkvinna med koll på var detalj, vem vet. Än sker under. Än kanske tanten hinner skjuta sin älskade råbock innan jakttiden tar slut och få lov att montera upp en snygg trofe på väggen, värdefull som bara den.

Puss & kram!

Kronhjorten på morgonpromenad utanför vårt hus.

Inga kommentarer: