Etiketter

tisdag 3 juni 2014

Låååång vila, jag vet..




Det är någe speciellt när man kan fösa ihop några grenar med blommande hägg och bara dra in doften och låta den fylla hela ens väsen.

Borta bra men hemma bäst tänker jag.



Äppelblomstern oh körsbärblomster gör rosavita ulliga moln i min för dagen väldigt höggräsade trädgård. Hoppas gubben kommer hem med drivremmet till gräsklipparen så att vi slipper lia allt.

Vedhögen blir högre och högre vilket bådar gott inför vintern, för värme vill ju ingen vara förutan. Den där känslan att bli ihågkommen och älskad, som jag verkligen blev i Söndags, så mycket blomster var det länge sedan jag fick. Ett vackert halsband med fick jag och riktiga rökelsepinnar!!

Idag blir det vedklyvning och badhusbad med lille sonen som ska lära sig simma innan badsäsongen tar vid och sedan ska åkern harvas och besås.

Imorrn kommer regnet har jag hört så då ska det inte göras någonting, så det så!


Som gärdesgård tjärad

Inga kommentarer: