Etiketter

måndag 23 juni 2014

Pga det fin vädret


Så blir det ju så lite blogginlägg för man är ju ute hela tiden och glassar i bikini.........................................

Allvarligt talat har jag haft fullt upp men inte av att sola.

Dottern har vart här, ett mycket uppskattat besök, midsommaren dansade in och ut i spöregnet å efter sådana dylika strapatser blir ju jag lite trött.

Hur lever livet på landet då när sommaren tagit paus och ersatts med höstlikt väder, tröttheten äter upp en lixom myggen och allt man skulle behöva göra i solskenet som, att måla, klippa gräset, påta i rabatterna har fått ta sig en paus (och varje gång man går till hönsen så passar man på att kolla om morötterna kommit upp, de har dom inte) , jo man lever det lite moloket.

Sådana saker kan ju ändras, jag vet som typ i morse när jag min vana trogen av snurrande tankar vaknar kring fem, smygläser en stund och sonen som kommit intassande från sitt sovrum, somnat om och tar all plats, rycker tag i min arm som, iklädd min varma sköna morgonrock av mjukfleece, (det är ju så förbaskat kallt) är förvillande lik en nallebjörn och den passar bra att hålla nära och gosa med. Det blev ingen mer läsning utan mor passade på att bli armgosad och det kan ju jaga iväg vilket tungsinne som helst.

En liten midsommarbild kommer här, ha det så bra alla fina!


Inga kommentarer: