Etiketter

måndag 8 september 2014

Kocken jag..

Jo, allting har ju en underliggande orsak har jag hört och det kan nog stämma.

Som detta knasigt mystiska i att jag hellre vispar en liter grädde för hand istället för att använda maskin.

Myter är ju till för att slå hål i så det gjorde jag idag.
Använde elvisp alltså.

och slog inte hål på någonting kan säga.

Skulle göra smör då Norrgotten var slut men kylskåpet förövrigt innehöll smör och rapsolja tänkte jag ju att detta ska väl inte vara så svårt. Ja, förutom det där med elvispen då.

Efter att ha letat rätt vispar till maskinen, ficklat fast detsamma så gav jag mig i kast med vispningen, som faktiskt gick bra, det blev mjukt och fint smör.

Det man en gång satt fast ska man ju lossa och med klattar av smör kvar på visparna tryckte jag åt fel hå vilket resulterade i att det flög smörklattar över hela köket.

Tur att man har en hund som kunde ta sig an golvet, själv fick jag ta väggar och tak men, jag är inte ledsen för det, det man inte har i huvet får man ha i händerna och jag ska belöna mig själv med en läcker, kanske rosa? handvisp.

Sådetså.

Puss & kram från mig.

Inga kommentarer: