Etiketter

onsdag 24 september 2014

Morgonfrost!



Huakallt och Luddens jacka är spårlöst borta. Det är som jackor för honom och hushållets sockor för tvättmaskinen, de bara försvinner i något mystiskt Limbo, en pararell klädvärd där de lever glada lyckliga dagar långt ifrån svettiga bärare.

Antar att den dyker upp lagomt till sommaren alldeles för liten.

Som att sova då. efter veckor av väldigt liten sömn, prexis då jag funderade på psyket så kom den igen och jag har hittat Receptet.

Två stycken kamomillthe får dra 10 minuter i hett vatten och efter det ett halvt glas mjölk, gärna ljummet. Det tar fortfarande tid att sova men sedan sover jag som en stock, inatt sex hela oavbrutna timmar, det ni! rena miljonvinsten kan jag säga! känner hur inspirationen återvänder, dagen ses i nytt ljus och framtiden känns rentav längtansfull!

Halloween, Mårtengås, ja, rentav Jul och snö pockar innanför trötthjärtat med glädje.

Mindre glädjande är en god väns svåra tid, en god väns inför döden vistelse

Käraste käraste ni, i mina tankar hela dagarna, för långt borta för en kram men oj alla kramar och omhållande jag sänder genom hjärtat, det gör mig så ont.



If I can not hold you, let my thoughts carry you through the heart, where you have a home. There is the hug of yours

Ha en fin dag alla, Njut av den. Det ska jag göra.

Inga kommentarer: