Etiketter

tisdag 27 mars 2012

Normal

eller ja, nästan i allafall..
sopat golvet faktiskt och lagat min egen lunch!

Jag vet faktiskt inte vad jag hade gjort om inte Mirja vart så snäll och lastat av en back med böcker, sen i går har jag läst tre!
Iof orkar jag väl med betydligt mindre av samtal och sånt när jag läser men å andra sidan tycker jag
att det är mig väl unt att försvinna i sagornas..(ok kriminal) värld för ett tag eller tja ett par dar.

Folk har frågat mig varför jag bara läser kriminalare men det har att göra med att det ordnar sig för det mesta på slutet, allt blir uppklarat och det kan man behöva läsa om då och då.

En sak är tur dock, det att gubben köpt Lambi så jag slipper såra ner näsan mer än absolut tvunget.
Ibland kan vardagliga saker vara stor, som att snyta sig i Lambi och se
att mördaren faktiskt får ta sitt straff. Ha det!




Blidväder.



Vid en lågt gående sol

hukar sig vinden, tar tag

i fjolårsgräs

jag har alltid sett det som en

sista smekning inför det nya

Ett sätt att sammanfoga höst och vår



Bara genom att andas.

Inga kommentarer: